Ugrás a tartalomra

Kommunikációs gyakorlat

A HunCERT 2014 óta legalább évente egyszer felméri a hazai internet szolgáltatók incidenskezelési képességeit. A kommunikációs gyakorlat elsődleges célja a HunCERT által használt információs lánc frissítése, ellenőrzése, illetve az egységes eljárásrend gyakorlása, a HunCERT ágazati CERT szerepének erősítése. A nemzetközi tapasztalatok is azt mutatják, hogy az incidenskezelésekben az egyik kritikus pont a kapcsolat felvétele az érintettekkel., ezért kiemelt hangsúlyt kap a kapcsolati pontok frissítése.

A gyakorlat során egy évente eltérő, feltételezett helyzethez kapcsán kell adminisztratív és egyszerűbb technikai feladatokat végrehajtani. A feladathoz kapcsolódó kommunikációs folyamatot a HunCERT eseménykezelő rendszerében rögzítjük.

A gyakorlat eredményét anonim módon feldolgozó összesítő elemzést a résztvevők számára minden évben elérhetővé tesszük.