Ugrás a tartalomra

Fogalomtár

A B C D F H I K M P R S T V Z Mind

A kattintásos csalás az internetes reklámokra való kattintás mesterséges generálása a reklámbevételek növelése, üzleti versenytársak hátráltatása vagy adatok gyűjtése érdekében. Általában automatizált botok végzik, magukat valódi érdeklődőnek tettetve.

Ez a szoftver titokban gyűjti az érzékeny információkat a felhasználó számítógépéről vagy eszközéről, például böngészési szokásokról, jelszavakról vagy banki adatokról. Általában a felhasználó tudta nélkül települ, gyakran más alkalmazásokkal együtt vagy gyanús forrásból letöltött szoftverekkel. Gyakran reklámokat is megjelenítenek, adatokat gyűjtenek a felhasználói szokásokról, vagy akár a számítógép vezérlését is átvehetik.

Olyan felhasználó azonosítási módszer, amely kétféle azonosítást igényel az erőforrások és az adatok eléréséhez. A megszokott felhasználónév–jelszó pároson túl valamilyen további információ is szükséges, hogy a felhasználó igazolhassa, hogy valóban ő kívánja elérni az adott erőforrást. Ez lehet ujjlenyomat, e-mailben vagy sms-ben küldött egyszer használatos kód, USB vagy NFC kulcs stb. Egy további védelmi réteget képez a felhasználói fiókok számára, hiszen jelszó szivárgás esetén sem tudnak illetéktelenek hozzáférést nyerni.